Conflict tussen twee managers

Managers hebben vaak sterke ego's en die botsen wel eens. U kunt uw sterke persoonlijkheid ook anders tonen: door het conflict op een constructieve manier op te lossen in het voordeel van beide partijen.

1. Kom niet het bureau van uw collega binnenstormen. Dan gooit u alleen maar olie op het vuur.
2. Informeer uw collega dat u hem wilt spreken over een zaak die u met hem wenst te regelen. Vraag of dit een gepast moment is.
3. Leg duidelijk uit dat het niet om een gril of persoonlijke kwestie gaat, maar om een probleem in de organisatie.
4. Zeg dat u hem wilt spreken over een delicaat punt en dat u de zaak wilt regelen op een manier die voor u beiden gunstig is.
5. Overdrijf het probleem niet om uw positie sterker te maken. Vermijd woorden als 'altijd', 'nooit', 'telkens' enzovoort.
6. Draai niet rond de pot, zeg gewoon waar het op staat: "Tim, ik wil je even spreken over iets dat ons werk makkelijker kan maken."
7. Luister naar uw collega. U hebt gevraagd om dit onderhoud om de affaire op te lossen en niet alleen om gehoord te worden.
8. Werk aan een goede verstandhouding en probeer een concreet besluit te bereiken. U kunt ook vermelden dat het goed zou zijn om de situatie opnieuw te bekijken als de zaken niet evolueren zoals voorzien.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat doe je met een onwillige medewerker?

Een betere werkorganisatie in vier stappen

Tips voor een goede vergadering