Dit is hét moment voor webmarketing

Het is belangrijk om U als bedrijf te wapenen tegen een terugval. Daarom moet U tijdens deze crisis investeren in onlinemarketing. Fluitje van een cent .

1. Kies voor kleine en slimme innovaties.
De tijdsgeest verandert en het is belangrijk om hier met uw website op in te spelen. Pas dus de lay-out, inhoud , aanbod, en acties regelmatig aan om het inspirerend en fris te houden.

2. Wees niet bang om de leiding te nemen.
Positionering in het midden van de markt werkt niet. Mensen vragen om leiderschap omdat ze het zelf niet meer zo goed weten.

3. Speel met reclamebooschappen in op de tijdsgeest.
Er bestaan heel wat mogelijkheden waar je met een minimale spanning een maximaal rendement uit kan halen : adverteren op zoekmachines, adverteren via You Tube, beeldadvertenties, videoadvertenties. Die impulsen worden door mensen het meest opgevangen.

4. Reageer snel.
Stel dat uw website het begeeft en bezoekers kunnen niet meer converteren. Een goed vangnet met bvb een backup van de website en een duidelijk foutmelding waarin U de bezoekers geruststelt of reservehosting kunnen tijdelijk redding brengen.

5. Neem uw diensten en producten onder de loep.
Schrap het overbodige en concentreer U op de essentie . Het goed uitmeten van ersultaten kan helpen in de keuze .

6. Werk samen met uw stakeholders.
Als het moeilijk gaat, staat een groep steeds sterker. Hierbij mag U natuurlijk de belangen van de andere partijen niet uit het oog verliezen. Elkaar versterken in het onlinemarketingverhaal door te linken naar elkaars website versterkt de posities in de zoekmachines.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat doe je met een onwillige medewerker?

Een betere werkorganisatie in vier stappen

Tips voor een goede vergadering