Vervelende situaties in sociale netwerken
Elektronische communicatie heeft soms storende neveneffecten. Ze kan voor gênante situaties zorgen waar u niet meteen een uitweg voor vindt. Wat doet u bijvoorbeeld als een klant vraagt om een 'Recommendation' terwijl u weinig positiefs te melden hebt?1. Situatie: Een klant vraagt u om een 'Recommendation' op LinkedIn, maar u hebt niets aardigs te zeggen.
Oplossing: Klik op 'Archive'. Schrijf geen aanbeveling waar u niet achter staat.
2. Situatie: Een collega vraagt uitleg omdat u haar hebt geschrapt als 'Friend'.
Oplossing: Schrap geen vrienden zonder erbij na te denken. Een proper adresboekje is minder belangrijk dan een boze collega.
3. Situatie: U krijgt constant nietszeggende updates van een medewerker.
Oplossing: Schrap hem niet, maar pas uw newsfeedopties aan zodat u minder nieuws over hem krijgt.
4. Situatie: Een kennis plaatst een ergerlijk slechte foto van u op zijn webpagina.
Oplossing: Vraag hem de foto te verwijderen.
Reacties