7 fouten bij merkinnovaties

Een sterk merk komt niet vanzelf. Daar moet aan gewerkt worden. Als u deze zeven fouten vermijdt, komt u al een heel eind.

1. Brand amnesia: het bedrijf verliest de merkwaarden uit het oog.
2. Brand ego: overschatting van de sterkte van het merk.
3. Brand megalomania: het bedrijf gelooft dat het merk allerlei producten en diensten kan dragen. Dit leidt vaak tot merkuitbreidingen die floppen.
4. Brand deception: het bedrijf communiceert niet overtuigend over het merk.
5. Brand fatigue: het bedrijf voert een ongepaste wijziging door, vaak na slecht advies of omdat het bedrijf zijn eigen merk moe is.
6. Brand paranoia: het bedrijf heeft geen vertrouwen in de merkwaarden en probeert zich opnieuw te positioneren in de markt bij het minste teken van enige druk van de markt.
7. Brand irrelevance: het bedrijf en het merk lopen achter in vergelijking met de concurrenten en de technologische ontwikkelingen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat doe je met een onwillige medewerker?

Een betere werkorganisatie in vier stappen

Tips voor een goede vergadering