Stappenplan voor een succesvolle export

Stappenplan voor een succesvolle export

Misschien is uw product aan een nieuwe markt toe. Daar gaat een hele denkoefening aan vooraf. Overloop eerst deze zes stappen voordat u van wal steekt.
Hebt u daar een markt? U moet natuurlijk eerst nagaan of er vraag is naar uw product. Als er concurrenten zijn, waarin verschilt uw product of dienst? Zijn er geen concurrenten, hoe komt dat dan? Door de wetgeving? Zijn er alternatieven?
Kunt u leveren? Bedenk hoe u het product vervoert naar of fabriceert in het land in kwestie. Onderzoek de plaatselijke regels en zorg ervoor dat het product voldoet aan alle normen in verband met scheikundige stoffen, etikettering, afvalverwerking enzovoort.
Is de product- of bedrijfsnaam exporteerbaar? Check bij de mensen ter plaatse of uw productnaam daar werkt of dat een vertaling beter klinkt.
Kan uw logo ermee door? Check bij een (lokaal of internationaal) reclamebureau of uw logo niet verkeerd begrepen kan worden of onvermoede bijbetekenissen heeft. Of misschien lijkt het op het logo van een rivaal.
Hoe moet de verpakking er uitzien? Onderzoek de plaatselijke voorschriften voor verpakkingen voordat u een verpakking laat ontwerpen. Kijk goed wat uw concurrenten doen en bedenk of de verpakking moet worden aangepast aan transport over lange afstanden.
Wilt u een extra website? Misschien wilt u wel een website die eindigt met .de of .fr. Die domeinnaam moet u deponeren. Bedenk wel dat u regelmatig vertaalwerk moet laten doen voor deze nieuwe site.

Bron :Inc.com


Laat je in deze denkoefeningen begeleiden door een team van doorwinterde marketeers.

Bel voor een afspraak en kennismakingsgesprek : 0475 40 76 73

Edwin Mincke
EMC

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat doe je met een onwillige medewerker?

Een betere werkorganisatie in vier stappen

Tips voor een goede vergadering