Smile : U telefoneert met een klant !!

10 gouden telefoonregels

Elk telefoongesprek met een klant, leverancier of prospect geeft u de kans om uw bedrijf van zijn beste kant te laten zien. Neem dan wel deze tien gouden regels in acht.
1. Neem op bij de derde rinkel.

2. Om te blijven glimlachen: zet een spiegel voor de telefonist(e) of foto’s van mensen die hem/haar dierbaar zijn.

3. Nette kleding maakt het makkelijker om de rol goed te spelen.

4. Neem niet op met “Goedenavond”. Gebruik de afgesproken formule.

5. Stel open vragen en neem nota om een accuraat antwoord te kunnen geven.

6. Vermijd onhandige formules als “Blijft u even aan de lijn”. Zeg liever “Ik verbind u door met meneer X”.

7. Profiteer van de wachtmomenten om een publicitaire boodschap af te spelen in plaats van een muziekje.

8. Hang als laatste op.

9. Hecht evenveel belang aan elk gesprek, of u nu met een klant, leverancier of prospect spreekt.

10. Volg een training. Die kan voor elke medewerker nuttig zijn.




Meer info ? contacteer EMC , tel : 0475 40 76 73

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat doe je met een onwillige medewerker?

Een betere werkorganisatie in vier stappen

Tips voor een goede vergadering