De zeepbel van de sociale media

Facebook verloor op zijn tweede beursdag reeds 12% van zijn waarde. Jammer voor de brave huisvader die zijn centjes investeerde in één van de grootse beursgangen ooit.
Bovendien hangt er een onweerswolk ter grootte van 16 miljard dolar boven Zuckerbergs hoofd. Zijn sociale media opgeklopte zeepbellen die ons astronomische omzetten en winsten beloven indien we meedrijven op de heersende hype?

Een overzichtje van wat er vandaag allemaal bestaat....


















General Motors heeft zijn publiciteitsbudget bij Facebook weggehaald. Anderen zullen volgen van zodra ze beseffen dat " aanwezig zijn op een sociaal netwerk " niet per sé betekent dat hierdoor meer klanten verworven worden.
Het gevaar bestaat dat we onze verkoopsinspanningen teveel toevertrouwen aan de sociale media. 
Het staat waarschijnlijk goed en hip en trendy om een Facebook pagina te hebben voor je bedrijf maar maakt dat het echte verschil met je concurrenten?
Er was een tijd dat ieder bedrijf aanwezig moest zijn in " Second Life " . Ondertussen ook dood en begraven.
Echte mensen maken het verschil in een commerciële situatie. Net die extra service, die extra aandacht, die persoonlijke interactie. Dàt net maakt die sterke klantenbinding. 

Daar kan geen enkele computer tegenop....  


Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat doe je met een onwillige medewerker?

Een betere werkorganisatie in vier stappen

Tips voor een goede vergadering