Tijd voor loyaliteit

Veel organisaties hebben pas contact met hun klant als er klachten zijn. Te laat dus. Een loyaliteitscampagne kan klachten helpen voorkomen.

1. Begin bij de voordeur, niet bij de achterdeur. Als u een klant pas aandacht geeft als hij aangeeft van zijn contract af te willen, bent u te laat.
2. Stuur nieuwe klanten een bedankje dat ze klant geworden zijn. Een kort briefje is al voldoende.
3. Bied nieuwe klanten de eerste paar maanden een persoonlijk welkomsttraject aan. Leg daarbij telkens nieuwe mogelijkheden en opties van uw product uit, zodat de klant er steeds meer uit kan halen en er ook regelmatig aan wordt herinnerd uw product ook te gebruiken.
4. Kijk goed naar wat de klant doet en wil. Via digitale direct mailings kunt u zien waar de klant op doorklikt. Speel daar op in. Stel ook gerust vragen om hem of haar beter te leren kennen.
5. Maak een jaarplanning. Denk aan spaar- of kortingacties. Stem de communicatie daar ook op af, maar pas op: stuur niet iedere klant steeds hetzelfde. Het moet wel persoonlijk blijven.

Bron: Management Team

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat doe je met een onwillige medewerker?

Een betere werkorganisatie in vier stappen

Tips voor een goede vergadering